WERKEN BIJ APAC

Service Engineer m/v 39 uur


Als service-engineer ben je het visitekaartje van APAC Services. Je verzorgt het
totale pakket zoals: inbedrijfstellen, reparaties, het oplossen van storingen en service & onderhoud aan koelinstallaties van datacenters, computerruimtes en telecomsites. Daarnaast heb je als service-engineer een belangrijke rol als adviseur
naar de klant. In principe werk je zelfstandig, maar waar nodig kun je altijd een
beroep doen op het hechte team van collega’s.

Wat heb je in huis

MBO werk- en denkniveau, F-gassen-certificaat categorie I, VCA en rijbewijs B
ruime ervaring met klimaat- en airconditioninginstallaties
bij voorkeur heb je ook kennis van elektrotechniek en meet- & regeltechniek
je bent zelfstandig en communicatief sterk
woonachtig in het midden van het land

Wat bieden we je

een zelfstandige en afwisselende baan
prima salaris
goed geoutilleerde bus van de zaak
39-urige werkweek
32 vakantiedagen

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Stel je voor: het is buiten al een paar dagen erg heet, een beetje zoals afgelopen zomer.
Dit heeft als gevolg dat verkoeling erg belangrijk is.
Je zit in de auto en de airco staat lekker aan, comfortabel op weg naar kantoor en bij aankomst in Utrecht zie je dat je een aantal e-mails hebt ontvangen maar ook een aantal Whatsapp berichten van je collega service engineers.
Allemaal mogelijk gemaakt door een 4G netwerk…. Wat zouden we moeten zonder data?

Op kantoor controleer je op je Ipad of er last minute wijzigingen zijn aangebracht in de werkopdrachten, samen met wat collega’s drink je een vers kopje koffie en delen jullie de ervaringen van de laatste dagen. De software van dat type koelmachine is net anders dan verwacht, gisteren heb ik een compressor vervangen, eergisteren stond ik 20 verdiepingen hoog in een telecommast en de dag ervoor een inspectie ronde gemaakt in een state-of-the-art datacenter.

Tijd om te gaan, in je rijk uitgeruste bus op weg naar een klant met een storing; na het aanmelden gesproken met de site engineer en je gaat op zoek naar de oorzaak. Na de nodige checks heb je overzicht waar het probleem zich moet bevinden en na een goede inspectie heb je de veroorzaker van het probleem gevonden. Je informeert de site engineer wat je hebt gevonden, wat je gaat doen en zo gezegd zo gedaan. Na de reparatie controleer je alle settings van de apparatuur en de machines zijn weer klaar voor de komende periode.

Nadat je alle administratieve handelingen digitaal op je Ipad hebt ingevuld, de werkbon digitaal hebt laten ondertekenen check je gelijk de service planning voor de volgende dag. De opdracht is duidelijk en alle benodigde spare parts heb je al in de bus liggen.
Op naar huis en morgen vroeg direct naar de klant!